Oferta programowa

„… zabawa jest naturalną i podstawową aktywnością dziecka, dzięki niej ono doświadcza, odkrywa, uczy się…”

Program wychowania i edukacji przedszkolnej jest zgodny z aktualną podstawą programową wychowania przedszkolnego, zatwierdzoną przez MEN (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 stycznia 2009 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół – Dz.U. z 2009 r. nr 4, poz. 17. zał. nr 1)

oraz:

Pedagogika M. Montessori

Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.

 

„Ruch rozwijający” Weroniki Sherborne

Poprzez stosowanie metody Ruchu Rozwijającego wspomagamy emocjonalny rozwój dziecka, rozwijamy świadomość schematu ciała i integrujemy poszczególne jego części, rozwijamy orientację przestrzenną.

 

Dziecięca matematyka prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej

Okres przedszkolny jest tym momentem w życiu małego człowieka, kiedy umysł jest chłonny, zmysły nastawione na poznanie i odkrywanie a ciekawość świata przewyższa wiele innych potrzeb.

 

Edukacja zdrowotna. Program przeznaczony dla przedszkoli – Krystyna Dudkiewicz, Krystyna Kamińska

Koncepcja programu zawiera cztery etapy kształtowania zdrowego stylu życia:

 

  • zdrowie warunkiem właściwego funkcjonowania w społeczeństwie;
  • bezpieczeństwo: czynniki sprzyjające i zagrażające zdrowiu i życiu;
  • podstawy higieny zdrowego człowieka;
  • aktywność ruchowa warunkiem zdrowia fizycznego i psychicznego.

 

METODY NAUCZANIA

Dodatkowo w pracy dydaktyczno-wychowawczej wykorzystujemy rożne metody pedagogiczne zgodnie z założeniami programowymi:

 

  • Metoda Bon Depart Marty Bogdanowicz (system ćwiczeń wspierających rozwój psychomotoryczny dziecka)
  • Pedagogika zabawy KLANZA (zabawy i gry integrujące grupę, wyzwalające aktywność
  • Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa von Labana
  • Metoda ekspresji ruchowej Carla Orffa (metoda improwizacji ruchowej i samowyrażania się ruchem)
  • Kinezjologia Edukacyjna Paula Dennisona.


Nasi nauczyciele stosują indywidualnie dobrane do umiejętności dzieci elementy nowatorskich programów dydaktycznych oraz wiele znanych i sprawdzonych programów autorskich.

Zajęcia z dziećmi prowadzą w sposób atrakcyjny, odpowiedni dla wieku i możliwości Przedszkolaków.

Wzorem lat ubiegłych dzieci będą miały okazję uczestniczyć w:

dodatkowych spotkaniach ze sztuką:

  • wizyty w teatrach, operze, na wystawach, w muzeach
  • muzyczne koncerty edukacyjne

oraz według ustalonego harmonogramu:

  • spotkaniach z ciekawymi ludźmi,
  • zajęciach w terenie ”Ogród doświadczeń”, lekcje muzealne, wycieczki.