„Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia“ (M. Montessori).
Dziecko w pierwszych sześciu latach uczy się więcej niż kiedykolwiek później. Od urodzenia do 3 roku życia w pełni absorbuje świat i wszystko, co je otacza. Największa chłonność umysłu występuje w okresie tzw. wrażliwych faz, charakteryzujących się łatwością przyswajania i opanowania konkretnych umiejętności. W okresie żłobkowym fazami wrażliwymi są: rozwój mowy, rozwój ruchowy oraz wzrastająca potrzeba samoobsługi i samodzielności oraz porządku.
Program dla najmłodszych w naszej placówce opiera się na:
Zabawie swobodnej dzieci
Czas zabawy nie jest stratą w procesie rozwojowym dziecka, jest on bardzo ważnym etapem kształtowania jego osobowości. To chwile dnia niezwykle cenne, naturalna forma aktywności każdego malucha, który poznaje wtedy najbliższe otoczenie i odkrywa, że ma na nie realny wpływ. Swoją ciekawość, niegasnącą w pierwszych latach życia, zaspokaja wszystkimi zmysłami – patrzy, słucha, dotyka, smakuje, wącha. Lubi obserwować, ale najbardziej – doświadczać. Ten czas jest bardzo ważny dla prawidłowego rozwoju, mamy przekonanie, że pozostawienie im wolności wyboru czym, w jaki sposób i jak długo chcą się zajmować wpłynie na ich samodzielność, poczucie własnej wartości i rozbudzi twórcze myślenie. Te cenne chwile dnia tworzą również okazję do budowania relacji z innymi dziećmi i dorosłymi.
Zajęciach muzycznych
Zabawach plastycznych
Zajęciach logopedycznych
Proste ćwiczenia, które dzieci powtarzają z opiekunkami np. dmuchanie piórek, dmuchanie przez słomkę, puszczanie baniek, nauka oddychania, obserwacja jak rusza się brzuszek.
Bajkoterapii